living in another country

English Forum. This is the place for any questions and discussions regarding the contents of Bärbel's books as well as life in the age of the aquarius in general.

Moderatoren:bluejupiter, Rokko

Antworten
Velana
living in another country

Beitrag von Velana » Mi Nov 15, 2006 7:03 pm

Hello,
Since several years I`m dreaming to leave germany and live in another country
This summer I was lucky to visit Ireland and fell in love with it.
My daughter (17) will leave my home to live with her daddy and my job (which I love!!) seems to be in serious danger. (I`m working as a movement therapist in a psychiatry.
Although I fear it might not be easy to find work and home in Ireland there is a certain feeling that it could be a live chance to go where my heart leads me.
It`s also very sad for me that I don`t see any chance in germany anymore.
Is there anybody nice who made that step or has (good) experiences changing the
country. There is a deep wish behind my idea because I´m always dreaming of it.
And if it is escape than it`s escaping from unemployment. Can anybody give me helpfull advice?
Thank you
Velana
Tanzen ist träumen mit den Beinen

nastel

Umzug nach Irland

Beitrag von nastel » Mi Nov 15, 2006 7:39 pm

Hallo,

da du in Deutschland lebst, schätze ich, du kannst auch gut Deutsch verstehen. So ganz sehe ich im Moment nicht den Sinn deines Postings in einem Wunsch- und Bestellforum. Wie ich lese, interessierst du dich für allgemeine Informationen über's Auswandern. Vielleicht magst du mir den Zusammenhang erläutern ... es gibt immer wieder Beschwerden hier zum Thema "nicht sinngerichtete Postings".

Liebe Grüße,

Velana

auswandern

Beitrag von Velana » Mi Nov 15, 2006 8:01 pm

Da ich ja in ein englischsprachiges Land auswandern möchte ist es meiner Ansicht nach doch nur logisch in dieser Sprache zu posten. Ich hoffe ja auf Antworten aus Irland ! ) Aber ich kann meine Fragen auch noch mal auf deutsch formulieren. Was ist denn an meiner Frage nicht klar?
alles liebe Velana
Tanzen ist träumen mit den Beinen

Ross

Re: living in another country

Beitrag von Ross » Fr Jun 06, 2008 5:12 am

Velana hat geschrieben:

This summer I was lucky to visit Ireland and fell in love with it.
So did I when I first visited Ireland.

I do understand your wish and hope you have the good luck with your plans!

meowCat

Beitrag von meowCat » Mi Jun 25, 2008 12:49 pm

Ich lebe in Irland. Jetzt schon seit 6 Jahren. Wenn du konkrete Fragen hast bin ich gerne bereit zu helfen.

---

I have lived in Ireland now for the past 6 years. If anyone has any particular questions about living here, I'm happy to help.

Antworten